2011. június 6., hétfő

Vasárnapi deszert hétfőre


Ugyanis vasárnapra szántam, de a recept végén szembesültem az instrukcióval, hogy egy éjszakára hűtőbe kell tenni. Gondoltam, sebaj, tudunk mi sütit enni hétfőn is.
A Moksha.hu-n találtam ezt a (ahogy Myreille fogalmazott) szemérmetlenül egyszerű cheesecake receptet. Biztos, hogy bekerül a kis sárga receptgyűjteményembe. Mivel nekem 23 centis trotaformám van és csak 50 dkg mascarpone volt itthon, így alakult a recept:

Hozzávalók: 17 dkg Hobbits keksz, 5 dkg vaj, 50 dkg mascarpone, 1,7 dl tejszín, 3 tojás, egy vaníliarúd (én vaníliás cukrot tettem bele), 8-10 dkg cukor, csipet só.

Legelső műveletként megfogadtam Myreille tanácsát, és jól bebugyoláltam a tortaformát alufóliával, nehogy sütőtakarítás legyen a "deszert". A kekszet aprítógépben morzsára daráltam, hozzákevertem a megolvasztott vajat, belesimogattam a tortaformába, majd 180°C-os sütőben 6-7 percig sütöttem. A krémhez pedig habosra kevertem a tojásokat, majd belekevertem a többi hozzávalót, ráöntöttem a kekszes alapra, és 50 percig sütüttem 180°C-on. Miután kihűlt, hűtőbe tettem, ma délután pedig felvágtam.

Bevallom, kicsit kételkedtem abban, hogy fel tudom majd vágni anélkül, hogy szétfolyna az egész, mert mikor kivettem a sütőből, elég folyósnak tűnt a krém. De kár volt aggódnom, tökéletes lett:


Készítettem hozzá egy kis eperszószt, de bármilyen savanykás gyümölccsel tálalható. Én még egy kis fagyival is el tudom képzelni.

Hamarosan kipróbálom a csokis változatát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése